10 tipp Hogyan írj minőségi tartalmat

Online szövegírás 10 lépésben

Az online szövegírás, tartalom írás időigényes feladat, hisz minőségi tartalmat kell előállítanod, mely átgondolt tervezést, és utómunkát igényel. A weboldalad, blogod szövege, a közzétett hírek, a Facebook kommunikáció mind-mind részét képezi az online szövegírásnak. Ez mind marketing elem, tartalom marketing, melynek megtérülése nem azonnali, ám a befektetett idő, vagy pénz "visszavándorol" hozzád.

Ha tartalom írásba kezdesz, az alábbi folyamaton haladj végig: 

1. lépés: Határozd meg a célodat

Milyen célcsoportnak, milyen jellegű problémára szeretnél megoldást ajánlani? Ennek meghatározása azért szükséges, hogy tudd, kinek készíted a tartalmat, mi a célod vele, milyen potenciális vásárlókat, ügyfeleket szeretnél elérni. Találd meg a problémáikat, adj megoldást a kezükbe a termékeddel, szolgáltatásoddal.

2. lépés: Kulcsszó kutatás

Nem kifejezetten az általad favorizált kulcsszavakat értem ez alatt. A kulcsszó kutatás az online marketing azon lépése, amikor megtaláljuk azokat a kulcsszavakat, amik látogatókat hoznak az oldalra. 

  • írd össze az ötleteidet, amik elsőre eszedbe jutnak a szolgáltatásodról, termékeidről.
  • használd pl. a Google Adwords kulcsszótervezőjét, írd össze a javaslatait (ami nem releváns, hagyd ki).
  • teszteld le a kulcsszavakat a Google keresőjében, válaszd ki azokat a kulcsszavakat, melyekre a legrelevánsabb találatokat kaptad.
  • a kiválasztott kulcsszó, kulcsszavak köré építsd a tartalmat.

3. lépés: A tartalmad legyen értéket adó

Az online szövegírás során ne eladj, hanem adj! Úgy lesz értékes a tartalommarketinged, ha az olvasó érdekes cikket olvas, hisz senki nem szereti, ha el akarnak adni neki. Ugye, te sem szereted a nyomuló reklámokat? Könnyebb úgy eladnod a termékedet, eljutnod a potenciális ügyfeleidhez, ha értékes, informatív, mit több, érdekes tartalmat adsz neki.

4. lépés: A tartalmad legyen minőségi

Minden értelemben a minőségre törekedj, ne csapd össze a honlaptartalmat, legyen az a bemutatkozásod, a szolgáltatásaid ismertetése, vagy épp egy blogposzt, cikkírás. 

  • ügyelj a helyesírásra! Nincs annál kiábrándítóbb, mint gépelési hibákkal teli cikket olvasni. Érdemes helyesírás ellenőrzőt használni, hogy biztosan (nagy eséllyel) elkerüld az esetleges gépelési hibák online közzétételét. :)
  • tagold a tartalmat, használj címsorokat, bekezdéseket, hogy jól áttekinthető online tartalommal találkozzon az olvasó.
  • helyezz el képi illusztrációt, jó minőségű képeket a tartalomban (ne ess túlzásba!).
  • a tartalmadban helyezz el linkeket a termékedre, szolgáltatásodra, hogy az érdeklődők könnyedén eljussanak hozzád, meg tudják vásárolni a hivatkozott terméket.

5. lépés: A cím a tartalomról szóljon

Olyan címet válassz online szövegírás esetén, ami tükrözi azt, miről is írsz a tartalomban. Legyen rövid, lényegre törő, ismertesse, hogy mire kínálsz megoldást. Egy jól csengő címsor nem csak a blogposztok fontos eleme, hanem a Google, Facebook hirdetéseket is döntően befolyásolja.

6. lépés: A bevezető fontossága

Az online tartalom, online szövegírás során törekedni kell arra már a tartalom megírásakor, hogy a bevezető figyelemfelkeltő, érdekes legyen. Szánj időt a rövid, frappáns bevezetőre. A mai rohanó világunkban nagyon spórolunk az idővel. Ha már a cikked elején nem derül ki az olvasó számára, milyen értéket kaphat a cikked elolvasása során, nem lesz számára figyelemfelkeltő, akkor nem is fogja végigolvasni.

7. lépés: Légy közvetlen

Céged, vállalkozásod kommunikációs startégiája esetén manapság nagy dilemma lehet, hogy magázó vagy tegező hangvételt használj. A honlapodon a magázó, hivatalos hangnem akár pozitív is lehet - szolgáltatásod, terméked jellegének függvényében - ám blogposzt, közösségi kommunikáció terén a tegeződés az ajánlott, közvetlenebb kommunikációs forma. 

8. lépés: Törekedj a rendszerességre

Tervezd meg előre, milyen témákról, milyen rendszerességgel írsz. A folyamatosan friss tartalom a Google keresőmotorjára is "kedvezően hat" másrészt az olvasóid is tapasztalják a szervezettségedet a rendszerességből. Elérhető célokat tűzz ki, amit teljesíteni is tudsz!

9. lépés: Terjeszd a tartalmadat

Lehetőség szerint tedd oszthatóvá a tartalmat egy gombnyomással, helyezz el pl. AddThis gombokat a cikk végén. Az tartalmakat posztold a közösségi médiában, akár hirdetéseket is indíthatsz 1-1 cikkre. A minőségi online szövegírás így mérhető eredményeket is mutathat.
Ide tartozhat a linképítés is. Nem arra gondolok, hogy regisztrálgass ilyen-olyan linkgyűjteményekbe, annak semmi értelme, sokkal inkább javaslom, hogy írj/cserélj vendégcikkeket releváns bolgon, fórumokon.

10. lépés: Elemzés

Az online szövegírás, a tartalommarketing működése igenis mérhető. A Google Analytics kiváló eszköz erre, használd! Megtudhatod, az adott honlaptartalom mennyi látogatót, vásárlót hozott.

összefoglalás

Ahogy a bevezetőben is jeleztem, az online szövegírás sokrétű és időigényes munka, ha minőségi tartalmat szeretnél, és azt szeretnéd, hogy az el is jusson a célcsoportodhoz. Egy-egy cikk, blogposzt megírására ajánlott rászánni a napodat, melybe már a terjesztés is belefér, hogy a befektetett idő és munka hamarabb megtérülhessen. A tartalommarketing hónapok elteltével hoz eredményt, ám onnantól a folyamatos, és renszeres online szövegírás eredménye robbanásszerűen jelentkezik az organikus találatoknak és a visszatérő olvasóknak köszönhetően. 

Nincs időd az online szövegírásra, honlap tartalom írásra? 

Fordulj hozzám bizalommal! Dolgozzunk együtt a sikeredért!